Annat & UppsnappatHälsa & MotionLevaNyhetersponsrade artiklar

Hur besegra väckarklockan?

Många har problem att komma upp ur sängen på morgonen och använder klockans fördröjning som kallat ”snooze” en förrädisk folksjukdom..? Det finns två enkla steg att komma ut ur greppet.

Drick vatten Innan du lägger dig, lämna ett glas vatten eller vattenflaska på ditt nattduksbord för nästa morgon. När du vaknar, drick vatten för att hjälpa kroppen att bli hydratiserad, plus det hjälper till med kroppens ämnesomsättning. Färskvatten kommer också att hjälpa dig att vakna och få dig att känna dig mycket friskare efter en lång natt utan vatten. Om du har tillbringat natten innan ute på stan, är det värt att lägga till ett par återhömtningstabletter till ditt sängbord också; om du tar dem med ett glas vatten först på morgonen hittar du de följande timmarna mycket lättare att bära.

 

Placera väckarklockan strategiskt När din väckarklocka ligger precis bredvid dig, är det enkelt att bara trycka på den för att snooze, inom armlängden, oavsett om det är en telefon eller en faktisk klocka. Så placera enheten längre bort , så att när ditt alarm går av, kan du inte bara nå över och knacka på det. Istället är du faktiskt tvungen att gå upp, gå upp ur sängen och stäng av den. Du kommer att upptäcka att när du är ute av sängen är frestelsen att somna igen minskar med vana och träning att följa dessa enkla råd.

Behöver du ny klocka, det finns de som rymmer, flyger, ja i väckarklockornas värld finns det mesta, välj och vraka.

Tags
Translate »
Close